איך לעצב חדר ילדים בזול

ממלכת הילדים הביתית היא אחד החללים היותר כיפיים לעיצוב. עם זאת, חשוב שתדעו, שעיצוב חדר הילדים לגמרי לא חייב להפוך לפרויקט יקר. ניתן בהחלט לבצע עיצוב חדר ילדים בזול ובכיף ולשדרג את העיצוב בקלות בכל פעם שהילד או אתם זקוקים לריענון ולתחושת התחדשות.

חדר ילדים קלאסי וניטרלי כבסיס לעיצוב דינמי

במטרה להפוך את חדר הילדים לחלל הניתן לעיצוב בקלות ובזול בהתאם לצרכיו המשתנים של הילד, חשוב להשקיע בריהוט בקווים קלאסיים ובצבעים ניטרליים שיישאר רלוונטי לאורך זמן ויאפשר לכם לבצע שינויי עיצוב קלים מבלי להיגרר להוצאה כספית משמעותית ומיותרת. לעומת זאת, אם תבחרו במיטה בעיצוב ילדותי בולט או בגודל התואם במדויק את מידותיו של הילד בשלב זה, תמצאו את עצמכם עד מהרה נאלצים להחליף ריהוט ואולי אף נאלצים להתפשר על טיב הריהוט ועל איכותו בשל הקושי לעמוד במחירו של ריהוט חדש לעיתים קרובות. 

את הצבע בחלל החדר תוכלו לשלב באמצעות צביעת הקירות בגוונים הרצויים ובשילוב דיגום מתאים לגיל ולאווירה הרצויה. לחילופין, ניתן למקם בחדר טפט קיר צבעוני בגוונים המתאימים ובהדפס התואם את גיל הילד. מומלץ לבחור בטפט אותו ניתן להסיר בקלות במקרה הצורך בעתיד.

מעצבי אוירה אפקטיביים ולא יקרים

היום, יותר מתמיד, ניתן לעצב את האווירה בחדר הילדים באמצעות אלמנטים זולים וזמינים כמו וילון ססגוני, ידיות מעוצבות לדלתות הארון, מדבקות קיר ושלל אלמנטים נוספים שעלותם איננה גבוהה ואשר ניתנים להחלפה בעת הצורך בקלות מרבית. תוכלו למצוא אין ספור רעיונות לעיצוב מושלם בפינטרסט וליישם אותם בהתאם לתקציב העומד לרשותכם.

עיצוב בראש חסכוני ולטווח קצר יאפשר לכם לשתף את הילד בעיצוב ולהגשים לו חלומות במסגרת התקציב שהקדשתם למטרה, וזאת, מתוך ידיעה שתמיד תוכלו להחליף את האלמנטים העיצוביים הנבחרים באחרים. באופן הזה, הילד ירגיש שאתם מעניקים נוכחות ומשקל לשיקול דעתו, ומעבר לחיזוק תחושת הביטחון העצמי שלו, תרוויחו, על הדרך, גם זיקה רגשית של הילד לחדרו ותחושת הנאה ממשית מצדו במהלך השהות בו.

kids room red

שטיח במקום ריצוף חדש

אין כל ספק שריצוף החדר, כאלמנט העיצובי הגדול והנוכח ביותר בכל מרחב, הוא בעל השפעה מהותית על מראה החדר. אם הריצוף בחדר הילדים שלכם איננו מרשים דיו, תוכלו לוותר על החלפת הריצוף ולמקם בחדר שטיח גדול ודומיננטי שיתפוס את חלקו הארי של השטח וייצור את הרושם הנכון בעלות מינימלית וללא בלגן מיותר.

השקיעו בפתרונות אחסון לא יקרים

לא משנה כמה מעוצב ומושקע יהיה חדר הילדים שלכם, אם לא תשקיעו בפתרונות אחסון אפקטיביים תמצאו את עצמכם עם חדר עמוס ובלתי מזמין בעליל שהבלגן מכתיב בו את האווירה ומסתיר את העיצוב המרשים המקורי בו השקעתם. לכן, חשוב להיערך מראש עם פתרונות אחסון מתאימים שלחלוטין לא חייבים להיות יקרים, אך חשוב שיתאימו לנתוני החלל הקיים, בגודלם ובעיצובם, וייבחרו מתוך התאמה מרבית לצרכי הילדים. מדפים בגוונים התואמים את גווני החדר וממוקמים בנקודות המתאימות, מגירות אחסון לצעצועים, ארגז אחסון המשמש גם כשרפרף, כוורת ופתרונות אחסון אחרים יאפשרו לכם לשמור על חדר נעים ומזמין שקל לשמור בו על הסדר .

את פתרונות האחסון הנבחרים חשוב למקם בשימת לב, באופן בו ייטמעו בעיצוב הקים ולא ייצרו תחושת עומס. זאת ועוד, במטרה להפוך את פתרונות האחסון לאפקטיביים, חשוב למקם אותם באופן שיהיו נגישים לילדים. כך, הילד יוכל להוציא את הצעצועים / הספרים הדרושים לו מבלי ליצור בלגן מיותר ואף להחזיר את החפצים בגמר השימוש ללא עזרה מצדכם.

כתיבת תגובה