איך לבחור עגלת תינוק

עגלת תינוק היא מהרכישות החשובות והחיוניות ביותר שאתם עומדים לבצע, כהורים טריים. השימוש בעגלה הוא יום יומי ואינטנסיבי, על כן הבחירה בדגם המתאים צריכה להיעשות מתוך מחשבה מעמיקה בנוגע לצרכים האישיים שלכם ושל התינוק עצמו, כמו גם לאחר בדיקה של האפשרויות הקיימות כיום בחנויות. עגלה נוחה ואיכותית לא חייבת להיות יקרה במיוחד ולמעשה, קיימות מספר דרכים למצוא עגלות נהדרות בסכום סמלי ואפילו ללא תשלום. רגע לפני שאתם מוציאים את הארנק כדי לשלם על העגלה, מומלץ לעצור ולהבין האם היא באמת עונה על כל הדרישות שלכם.

עגלת תינוק – למה היא באמת משמשת? תתפלאו

אם חשבתם שהעגלה היא הפריט שישמש אתכם אך ורק לצורך טיולים עם הרך הנולד, חישבו שוב: לעגלת תינוק ישנם כל כך הרבה תפקידים, שמשתנים לאורך השנים. לתינוקות שזה עתה הגיעו לעולם, העגלה היא גם מיטה וגם משטח החתלה. לבני חצי השנה שכבר מתחילים לשבת, העגלה היא טיולון, פשוטו כמשמעו, כאשר מנח הגוף כבר מופנה לכיוון קדימה והם מתחילים להתחבר יותר אל העולם שסובב אותם. לפעוטות שמתחילים ללכת, העגלה הופכת להיות, איך לומר, קצת מיותרת – והרבה פעמים תמצאו את עצמכם הולכים עם עגלה ריקה ברחוב, כשהפעוט עצמו מתהלך לצדכם בגאווה.

הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים להבין, אם כן, לפני שתבדקו איזו עגלה הכי יקרה או מהו הדגם הנחשב ביותר בקרב ההורים בגן – זה למה אתם באמת זקוקים ואיך תוכלו להפיק את המיטב מהעגלה שתרכשו.

עגלת תינוק

3 בדיקות חשובות לפני קניית עגלה

ישנם דגמים רבים של עגלות תינוק, אבל ניתן להגיד בהכללה כי לכולן יש מנגנונים דומים למדי, לכן מומלץ בזמן השהייה בחנות לערוך כמה בדיקות בנוגע לדגמים שמוצאים חן בעיניכם:

  1. מה כולל הדגם של העגלה – עגלות תינוק יוקרתיות שיעלו הרבה כסף, לא בהכרח יכילו את כל הפריטים שהתינוק יצטרך בשלבי ההתפתחות שלו. עגלה שתשמש אתכם לכל הפחות שנתיים, חייבת לכלול את השלדה עצמה, נוסף על חלקים מתחברים ומשתנים שנותנים מענה לכל שלב התפתחותי: הסלקל, ה"אמבטיה" והטיולון. חלק מהעגלות לא יכללו סלקל ייעודי לעגלה, אבל כן יאפשרו את חיבור הסלקל הקיים שלכם, אל שלדת העגלה – וזה יעיל ונוח במיוחד לתינוקות רכים.
  2. נוחות הקיפול והפתיחה – האמירה הידועה היא "כדאי לבדוק האם העגלה מתקפלת ביד אחת", וזה נכון: צאו מנקודת הנחה שלפעמים תאלצו לקפל את העגלה, בעודכם אוחזים בתינוק. עגלה שמתקפלת בלחיצת כפתור ודחיפה קלה, היא האופציה הנוחה ביותר.
  3. האם העגלה נכנסת לבגאז' – גם העגלה האיכותית ביותר, שתשיגו במחיר סופר משתלם, לא תסייע לכם אם היא פשוט לא תיכנס לתא המטען. 

בדיקות כאלה ואחרות ניתן לבצע בחנות עצמה, אבל זכרו שאינכם ההורים היחידים שמחפשים עגלה לתינוק שלכם ולעתים לא יהיה נוח לבצע את הבדיקות בתוך החנות עצמה. נסו לבקש מחברים המלצות על דגמי עגלות טובים ואפילו לנסות בעצמכם להתהלך עם העגלות של המכרים שלכם, לרבות שלב הקיפול והפתיחה, כדי לבחון בצורה המיטבית איזה דגם יכול להתאים.

Bugaboo baby carriage

עגלות תינוק פופולריות בישראל

עגלת תינוק מומלצת במיוחד וגם פופולרית, היא של חברת "בוגאבו" (בתמונה שלמעלה) שמזה שנים נחשבת למותג אהוב ויוקרתי בתחום. גם "פג פרגו" הוותיקה, נחשבת לטובה במיוחד, אם כי יש שמעדיפים לוותר עליה ולו בגלל שיש לה שתי ידיות ולא ידית ארוכה אחת, דבר שלעתים מקשה על האחיזה בה. עגלה מועדפת נוספת שהורים רבים אוהבים כאן בארץ, היא של חברת "בייבי ג'וגר", שמייצרת דגמים ספורטיביים ונוחים במיוחד.

עגלת תינוק בזול - כך תרכשו עגלה בתקציב נמוך

רכישת עגלת תינוק עשויה להיות הקנייה היקרה ביותר שלכם לקראת הלידה, לכן גם הורים לילד ראשון עושים בימינו את השינוי ומעדיפים למצוא דרכים חלופיות להשיג עגלה איכותית ויוקרתית. עגלת תינוק במבצע היא אופציה טובה, אך לרוב ההנחות בחנויות הרגילות יהיו בגובה של כמה עשרות שקלים בלבד ולא יעשו שינוי של ממש במחיר הסופי.

אופציה שהולכת ותופסת תאוצה לאחרונה, היא רכישת עגלות מיד שנייה: מתוך ההבנה כי עגלה היא מוצר שמשתמשים בו כשנתיים בערך, אנשים רבים מעדיפים לקנות עגלות משומשות במצב טוב וכך לחסוך כסף רב. העגלות המוצעות באתרי יד שנייה השונים, הן לפעמים חדשות לגמרי או במצב נהדר ממש. בנוסף, גם מסירת עגלות בקבוצות חברתיות בפייסבוק, הפכה לנפוצה יותר ויותר. האפשרויות הנפלאות הללו, למעשה מעניקות לכל הורה בכל מצב כלכלי שהוא, להשיג את הטוב ביותר עבור התינוק שלו.

כתיבת תגובה